Volg ons op Facebook Twitter Google+ Strava

Cyclo fatsoenlijk uitrijden

Info

Doel: Cyclo van 100-150 km. met meerdere korte beklimmingen fatsoenlijk uit kunnen fietsen
Duur: 0
uur/wk:
sessies/wk:
Niveau: Medium

Toelichting:

Dit schema van 18 weken is bedoeld om een cyclo van 100 tot 150 kilometer met daarin meerdere korte klimmen fatsoenlijk uit te kunnen fietsen. Denk hierbij aan de FietsChallenge, de Jan Janssen Classic of bijvoorbeeld de verkorte versie van de Amstel Gold Race.

Opbouw

Het schema is opgedeeld in 2 perioden van 9 weken. De eerste 9 weken staan volledig in het teken van de opbouw: veel duurtraining, opbouwend in duur, afgewisseld met krachttrainingen. Voor de variatie staat er zo nu en dan een D2- of D3-training op het programma. Omdat je tijdens de cyclo voornamelijk korte beklimmingen tegenkomt, is dat de voornaamste trainingsingang in de daaropvolgende 9 weken. Ook is er voldoende ruimte gemaakt voor lange, rustige duurtrainingen. De laatste week is het een kwestie van herstellen, en de cyclo kan worden bedwongen.

previous daynext dayVandaag

Select date
<<<augustus 2017>>>
mdwdvzz
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
       
  • Maand

aug, 2017

ma
di
wo
do
vr
za
zo